امیرشاهی، میراحمد؛ یزدانی، حمیدرضا؛ محمدیان، محمود؛ تقوی فرد، نسیم (1393). آزمون عشق به برند در میان اعضای شبکههای اجتماعی در ایران بر اساس مدل آلبرت و همکاران، فصلنامه مدیریت برند، 1 (2)، 11- 32.
اورک، فرزانه و بابایی زکلیکی، محمدعلی (1394). ارزیابی ارتباط بین قابلیتهای بازاریابی و عملکرد سازمان در شرکتهای تولیدکننده مواد غذایی در شهر تهران. فصلنامه مدیریت برند، 2 (4)، 147-176.
ایمان، محمدتقی (1393). روششناسی تحقیقات کیفی. قم: نشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
آزادبخت؛ الیزا؛ خانی، ناصر (1395). نقش مدیریت دانش مشتری در خلق مزیت رقابتی در سازمانهای کوچک و متوسط (موردمطالعه: شرکتهای مستقر در شهرک صنعتی شهرستان خرمآباد)، پژوهشهای مدیریت راهبردی، 23(66)، 167-196.
باباییزکلیکی، محمدعلی؛ حسنزاده، حمیدرضا؛ الوانی، مهدی؛ زارعی متین، حسن؛ رستگار، عبدالغنی (1394). پژوهشهای مدیریت عمومی، 8 (28)، 5-31.
بابایی زکلیکی، محمدعلی، علی پور، مرضیه (1393)، تأثیر بازارگرایی، منابع مبتنی بر دانش و داراییهای شهرت بر عملکرد بانکها. پژوهشهای مدیریت عمومی، 17 (1)، 35-54.
بلک، راسل؛ فیشر، ایلین؛ کوزینتس، رابرت (1393). تحقیقات کیفی در بازاریابی و رفتار مصرفکننده. ترجمه کامبیز حیدرزاده و افشین رهنما خانبیگلو، تهران. نشر علم.
شیریان، زهرا (1396). بررسی تأثیر شفافیت درکشده از عملکرد، تجربه برند و شهرت سازمانی بر خشنودی مشتریان. فصلنامه مدیریت برند، 4 (10)، 131-170.
عبدالباقی، عبدالمجید، جعفرنیا، محمد (1396). رتبهبندی ارزش ویژه برند، مبتنی بر بی مقیاسسازی فازی و راهبرد سرمایهگذاری همزمان و آتی: شواهدی از بورس اوراق بهادار تهران، فصلنامه مدیریت برند، 4 (12)، 41-61.
فشارکی، فرزاد؛ صحت، سعید؛ موسوی، سید محسن (1396). بررسی تأثیر گرایش کارآفرینانه بر رشد کسبوکار از طریق برندسازی، پژوهشهای مدیریت راهبردی، 23 (66)، 57-79.
محمدپور، احمد (1391). روش تحقیق کیفی ضد روش 1، تهران: جامعه شناسان.
مرادی، حجت الله؛ صادقی، ستار (1393). پدیدارشناسی؛ رویکردی فلسفی، تفسیری و رو شناختی به مطالعات کارآفرینی، دو فصلنامه مطالعات روششناسی دینی، 1 (2)، 62- 72.
منصوریان، یزدان (1393). روش تحقیق در علم اطلاعات و دانششناسی، تهران: انتشارات سمت.
میرزایی، خلیل (1394). پژوهش، پژوهشگری و پژوهشنامهنویسی، چاپ پنجم، تهران: جامعه شناسان.
نجات، سهیل؛ شیرخدایی، میثم؛ بهمنی تبریزی، حسین (1396). بررسی تأثیر تجربه نوستالژیک، رضایت برند و بازاریابی پایدار بر عشق برند و پیامدهای آن، فصلنامه مدیریت برند، 4 (12)، 13-39.
نظری، محسن؛ حیدری، علی، حقیقی نسب، منیژه؛ سمیع زاده، مهدی (1397). فراتحلیل عوامل موثر بر انصاف ادراکشده در استراتژی قیمتگذاری پویا، فصلنامه مدیریت بازرگانی، 10(1)، 229-252.
Abdolbaghi, A. & Jafarnia, M. (2018). Brand Equity Ranking, Based on Fuzzy Scalability and
Simultaneous and Future Investment Strategy: Evidence from Tehran Stock Exchange,
Journal of Brand Management, 4 (12), 41-61 (in Persian).
Amirshahi, M.A., Yazdani, H.R., Mohammadian, M. & Taghavifard, N. (2015). Testing Albert
et al. Model of Brand Love among Social Networks’ Members in Iran, Journal of Brand
Management, 1 (2), 11-32 (in Persian).
Azadbakht, E. & Khani, N. (2017). The Role of Customer Knowledge Management in Creating
Competitive Advantage in Small and Medium Enterprises (Case Study: Companies Based
in Khorramabad Industrial City), Strategic Management Research, 23 (66), 167-196 (in
Persian).
Babaie Zakliki, M.A. & Alipour, M. (2015). Impact of market orientation, knowledge-based
resources and reputation assets on bank performance, Public Management Research, 17
(1), 35-54 (in Persian).
Babaie Zakliki, M.A. Hasanzadeh, H.R. Alvani, M. Zarei Matin, H. & Rastegar, A. (2016).
Public Management Research, 8 (28), 5-31 (in Persian).
Babin, B.J. & Attaway, J. (2000). Atmospheric affect as a tool for creating value & gaining
share of customer, Journal of Business Research, 49 (1), 91-100.
Belk, R., Fisher, I. & Kozinets. R. (2015). Qualitative research in marketing and consumer
behavior, Heidarzadeh, K. & Rahnama Khanbeiglou, Tehran, A. Elm Publication (in
Persian).
Blut, M. Teller, C. and Floh, A. (2018). Testing Retail Marketing-Mix Effects on Patronage:
A Meta-Analysis. Journal of Retailing, 94:2, 113-135.
Braunsberger, K. Buckler, R. B. & Luckett, M. (2008). Dimensions of Total Product
Knowledge in a Service Environment, Journal of Service Marketing, Vol. 22(7), pp.505-
519.
Chebat, J. Sirgy, M. & Grzeskowiak, S. (2010). How can shopping mall management best
capture mall image? Journal of Business Research, 63 735–740.
Dale, B. & Shao, M. (2016). Mall brand meaning: an experiential bring perspective, Journal
of Product & Brand Management, 25 (3), 223 -254.
Farasatkhah, M. (2009). Futurism on the Quality of Iranian Higher Education, Quarterly
Journal of Research and Planning in Higher Education, 14 (4), 67- 95 (in Persian).
Fesharaki, F. Sehat, S. & Mousavi, S.M. (2018). Investigating the Impact of Entrepreneurial
Orientation on Business Growth through Branding, Strategic Management Research, 23
(66), 57-79 (in Persian).
Gehrt, K. (1989). Transnational non-store patronage behavior: A comparison of Canadian &
American shoppers, Journal of Direct Marketing, 3 (2), 15-21.
Gilboa, S. and Vilnai-Yavetz, I. (2013), Shop until you drop? An exploratory analysis of mall
experiences, European Journal of Marketing, 47 (1), 239 – 259.
Gripsrud, G. & Horverak, O. (1986). Determinants of retail patronage: A natural experiment,
International Journal of Research in Marketing, 3 (2), 263-272.
Hui, E. Zhang, P. and Zheng, X. (2013). Facilities management service and customer
satisfaction in shopping mall sector, Facilities, 31 (6). 194- 207.
Iman, M.T. (2015). Qualitative Research Methodology. Research Institute and university
Publication (in Persian).
Jaafaru, B. (2018). Correlates of Consumer Patronage of Shopping Mall in Metropolitan
Lagos, Texila International Journal of Management, 4 (2), 1-21.
Kesari, B. and Atulkar, S. (2016). Satisfaction of mall shoppers: A study on perceived
(3), 22-31.
Khare, A. (2011). Mall shopping behavior of Indians mall town consumers, Journal of
Retailing & Consumer Services, 18(1). 110–118.
Khong, K. & Ong, F. (2014). Shopper perception & loyalty: a stochastic approach to modelling,
shopping mall behavior, International Journal of Retail & Distribution Management, 42
(7), 626 - 642.
Kinney, M. & Walters, R. G. (2003). Consumer perceptions of refund depth & competitive
scope in price-matching guarantees: Effects on store patronage, Journal of Retailing, 79(3),
153–160.
Kursunluoglu, E. (2014). Shopping center customer service: Creating customer satisfaction and
loyalty, Marketing Intelligence and Planning, 32 (4), 528-548.
Lloyd, A.E and Luk, S.T.K (2010). The Devil Wears Prada or Zara: A Revelation into
Customer Perceived Luxury and Mass Fashion Brands, Journal of Global Fashion
Marketing, 1(3), 129-141.
Mansourian, Y. (2015). Research Methodology in Information Science and Knowledge,
Tehran, Samt Publication (in Persian).
Matzler, K. Bidmon, S. & Grabner-Kra¨uter, S. (2006). Individual determinants of brand
affect: the role of the personality traits of extraversion & openness to experience, Journal
of Product & Brand Management, 15 (7), 427-434.
Melody, L. Adkins, L. Burgeso, B. & Wesley, S. (2001). Exploring the loyalty concept to
include preference for a shopping mall, The International Review of Retail, Distribution &
Consumer Research, 12 (3), 225-236.
Michon, R. Chebat, C. Yu, H. & Lemarié, L. (2015). Fashion orientation, shopping mall
environment, & patronage intentions: a study of female fashion shoppers, Journal of
Fashion Marketing & Management: An International Journal, 19 (1), 57-66.
Michon, R., Chebat, J. & Turley, L. (2005). Mall atmospherics: the interaction effect of the
mall environment on shopping behavior, Journal of Business Research, 58(2). 576-83.
Mirzaei, KH. (2016). Research, Researching, Journalism, Fifth Edition, Tehran: sociologists
(in Persian).
Mittal, A. and Jhamb, D. (2016). Determinants of Shopping Mall Attractiveness: The Indian
Context, Procedia Economics and Finance, 37, 386-390.
Mohammadpour, A. (2013). Qualitative Research Method of Method 1, Tehran: Sociologists
Publication (in Persian).
Mohan, M. and Tandon, K. (2015). Mall Management: An analysis of customer footfall
patterns in Shopping Malls in India, International Journal of Scientific and Research
Publications, 5 (3), 11-21.
Moradi, H. & Sadeghi, S. (2015). Phenomenology; A Philosophical, Interpretive, and
Methodological Approach to Entrepreneurial Studies, Two Religious Methodological
Studies Quarterly, 1 (2), 62-72 (in Persian).
Nazari, M. Heidari, A. Haghighinasab, M. & Samizadeh, M. (2019). Meta-Analysis of Factors
Affecting Perceived Fairness in Dynamic Pricing Strategy, Journal of Business
Management, 10 (1), 229-252 (in Persian).
Nejat, S., Shirkhodaie, M. & Bahmani Tabrizi, H. (2018). The Impact of Nostalgic Experience,
Brand Satisfaction and Sustainable Marketing on Brand Love and its Consequences,
Journal of Brand Management, 4 (12), 13-39 (in Persian).
Orak, F. & Babaie Zakliki, M.A. (2016). Evaluation of the Relationship between Marketing
Capabilities with Organizational Performance of Food Manufacturing Companies in
Tehran, Journal of Brand Management, 2 (4), 147-176 (in Persian).
Park, C. W. & Moon, B. J. (2003), The Relationship between Product Involvement & Product
Knowledge Moderating Roles of Product Type & Product Knowledge Type, Psychology
& Marketing Journal, Vol. 20 (11), pp. 977-997.
Pascale, R. and Quester, G. (2016). How does brand innovativeness affect brand loyalty?
European Journal of Marketing, 50 (1), 211-223.
Pookulangara S. and Knight, D. (2013). Indian consumers’ mall patronage intentions: impacts
of shopping motivations, subjective norms, materialism, and self-efficacy, Journal of
Global Fashion Marketing: Bridging Fashion and Marketing, 4:1, 20-32,
Rabbanee, F. Ramaseshan, B. Wu, C. and Vinden, A. (2011). Effects of store loyalty on
shopping mall loyalty, Journal of Retailing and Consumer Services, 19 (3), 271-278.
Rahman, O. Wong, K. and Yu, H. (2016). The effects of mall personality and fashion
orientation on shopping value and mall patronage intension, Journal of Retailing and
Consumer Services, 28, 155–164.
Runyan, R. Kim, J.H. and Baker, J. (2011). The mall as bazaar: How kiosks influence
consumer shopping behavior, Journal of Marketing Management, 28 (1), 85-102.
Sadachar, A. (2014). Indian consumers' patronage intention toward shopping malls:
Application of an experience economy perspective, Iowa State University.
Shirian. Z. (2018). Investigating the impact of perceived transparency on performance, brand
experience and organizational reputation on customer satisfaction. Journal of Brand
Management, 4 (10), 131-170 (in Persian).
Steyn, P. Pitt, L. Strasheim, A. Boshoff, C. & Abratt, R. (2010). A cross-cultural study of the
perceived benefits of a retailer loyalty scheme in Asia, Journal of Retailing & Consumer
Services, 17 (5), 355-373.
Sullivan, P. Kang, J. & Heitmeyer, J. (2012). Fashion involvement & experiential value: Gen
Y retail apparel patronage, The International Review of Retail, Distribution & Consumer
Research, 22 (5), 459-483.
Telci, E. (2013). High shopping mall patronage: is there a dark side? Qual Quant, 47 (1), 2517–
2528.
Van Manen M. (1981). Phenomenological pedagogy. Curriculum Inq. 12 (3), 283-99.
Wong, S. & Nair, P. (2018). Mall Patronage: Dimensions of attractiveness in urban context,
International Journal of Business & Society, 19 (1), 281-294.