حقیقی، م.، حسینی، ح.، اصغریه احری، ح.، آرین، آ. و دینکده، ع. (1391). بررسی تاثیر تاکتیکهای بازاریابی رابطهای بر وفاداری مشتریان از منظر مشتریان شرکت ایرانسل، فصلنامهی علمی-پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، سال دوم، شماره 4.
حمیدی زاده، م.، کریمی علویجه، م. و رضایی، م. (1391). بررسیروابطابعادشخصیتوارزشویژهبرندونقشتعدیلگریصفاتاخلاقی. فصلنامهعلمی-پژوهشیتحقیقاتبازاریابینوین، سال دوم، شماره 3.
رضایی، م.، حمیدی، م.، سجادی، ن. و هنری، ح. (1394). بررسی شاخصهای روانسنجی پرسشنامه بازاریابی تجربی برندهای ورزشی. پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، سال پنجم، شماره 9.
سعیدنیا، ح. و گودرزی، آ. (1392). بررسی تاثیر بازاریابی تجربی بر رفتار پس از خرید مصرفکنندگان محصولات غذایی. فصلنامه مدیریت، سال دهم، شماره 31.
عزیزی، ش.، جمالی کاپک، ش. و رضایی، م. (1391). بررسیارتباطبینارزشویژهبرندباهمخوانیشخصیتبرندومشتری. فصلنامهعلمی-پژوهشیتحقیقاتبازاریابینوین، سال دوم، شماره 4.
قاضیزاده، م.، بیگینیا، ع.، عباسپور، م. و عنبری، ا. (1390). بررسی تاثیر بازاریابی رابطهمند بر وفاداری مشتریان با استفاده از مدل توسعهیافته بازاریابی رابطهمند (ERM). فصلنامه علمی-پژوهشی دانشگاه شاهد، سال هجدهم، شماره 47.
Chanavat, N. & Bodet, G. Experiential marketing in sport spectatorship services: a customer perspective, ISSN: 1618-4742 (Print) 1746-031X (Online) Journal homepage:
http://www.tandfonline.com/loi/resm20.
Aaker, J.L. (1997), “Dimension of brand personality”, Journal of Marketing Research, vol.
34, no. 3, pp. 347-356.
Anggraeni, A., & Rachmanita (2015). Effects of brand love, personality & image on word of mouth: The case of local fashion brands among young consumers. Social and Behavioral Sciences, Vol.211 (442-447).
Basaran Alagoz, S., & Ekici, N. (2014). Experiential marketing and vacation experience: The sample of Turkish ailines. Social and behavioral sciences, No.151 (500-510).
Bose, K. & Bansel, H. (2002). Regain Management: issue and strategies in J. Sheth, A. Parvatiyar & G, Shainesh (eds), customer relationship management: emerging concepts, tools and application.
Brakus, J. Jo˘sko, Bernd H. Schmitt, and Shi Zhang (2008), “Experiential Attributes and Consumer Judgments,” in Handbook on Brand and Experience Management, Bernd H. Schmitt and David Rogers, eds. Northampton, MA: Edward Elgar.
Caru, A., and B. Cova. A. (2003). Critical Approach to Experiential Consumption: FightingAgainst the Disappearance of the Contemplative Time. 3rd International CriticalManagement Studies Conference. Lancaster.
Cetin, G., Orhan, A., & Kaya, F. (2014). Components of experiential value: Case of hospitality industry. Social and Behavioral Sciences, Vol.150 (1040-1049).
Chen, j., Meiling Lou, M., Ching, R.K.H., & Liu, C. (2008). Virtual Experiential Marketing on Online Customer Intentions and Loyalty, 41st Hawaii International Conference on System Sciences.
Chen, S.C. (2015). Customer value & customer loyalty: Is competition is missing link? Jornal of Retailing and Consumer Services, Vol, 22 (107-116).
Hamzah, Z.L., Seyed Alwi, S.F., & Othman, M.N. (2014). Designing corporate brand experience in an online context. Journal of Business Research.
Hoch, Stephen J. (2002), “Product Experience Is Seductive,” Journal of Consumer Research, 29 (December), 448–54.
Hosseini, R., Zainal, A., & Sumarjan, N. (2015). The effects of service performance of hotel customers on quality of experience & brand loyalty in Iran. Social and Behavioral Sciences, Vol.201 (156-164).
Keng, Ch. J., Tran, V.D., & Thi, T.M. (2013). Relationships among Brand Experience, Brand Personality, and Customer Experiential Value. Contemporary Management Research, Vol. 9, No. 3 (247-262).
Khan, I., & Rahman, Z. (2015). A review and future directions of brand experience research. International Strategic Management Review, Vol.3 (1-14).
Kumar Srivastava, R. (2008). How experiential marketing can be used to build brands – a case study of two specialty stores. Innovative Marketing, Volume 4, Issue 2.
Manhas, P.S., & Tukamushaba, E.K. (2015). Understanding service experience & its impact on brand image in hospitality sector. International Journal of Hospitality Management, Vol. 45(77-87).
SCHMITTSchmitt, B. (1999). Customer Experience Management. New Jersey: John Wiley & Sons, 2003.—. Experiential Marketing. New York: The Free Press.
Seimiene, E., & Kamarauskaite, E. (2014). Effects of brand elements on brand personality perception. Social and Behavioral Sciences, Vol.156 (429-434).
Vasconcelos Aronne, C., & Celeste Reis Lobo de Vasconcelos, M. (2009). The Impact of Experiential Marketing on the Customer’s Perception of a Brand’s Essence. EnANPAD.
Woodall, T. (2003). Conceptualising 'Value for the Customer': An Attributional, Structural and Dispositional Analysis. Academy of Marketing Science Review, 12: On-line version.
Wu, C., & Liang, R. (2009). Effect of experiential value on customer satisfaction with service encounters in luxury-hotel restaurants. International Journal of Hospitality Management, Vol.28 (586-593).
Zeithaml, V.A. (1988). Consumer perceptions of price, quality, and value: a means-end model and synthesis of evidence. Journal of Marketing, 52(July): 2-22.
http://dx.doi.org/10.2307/1251446
-