بیگ مرادی، رضا؛ روستا، علیرضا؛ دشمن زیاری، اسفندیار. (1399). طراحی و ارائه مدل بازاریابی شخصیت نام تجاری به منظور افزایش وفاداری مشتریان. مدیریت کسب و کار، 12(47)، 172-196.
حاجیعظیمی، فرزاد؛ کرمی، غلامرضا؛ مرادی، محمد.(1399). شناسایی عوامل مؤثر بر تمایلات رفتاری و باورهای گزارشگری مالی متقلبانه. پژوهشهای کاربردی در گزارشگری مالی،9(1)، 7-33.
خدامی، سهیلا، اصانلو، بهاره. (1395). طراحی مدل شخصیت برند خردهفروش مبتنی بر ارزشهای تجربی در بازاریابی، فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، شماره 23، 89-106.
خنیقر، حسین؛ دهقان چاچکامی، محدثه؛ سلطانی، مرتضی. (1396). بررسی نقش شخصیت برند در تحریک تصمیم خرید تلفن همراه؛ ملاحظة مداخلة اعتماد به برند و محتوای تبلیغات. تحقیقات بازاریابی نوین، 7(1)، 153-172.
رحیمی کلور، حسین؛ کاظمی، زهرا؛ بیگی فیروزی، الله یار. (1399). تأثیر خصوصیات شخصیتی برند، تعامل مصرف کننده با برند و تعامل شبه اجتماعی بر ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده: نقش واسطهای عشق برند. مطالعات رفتار مصرفکننده، 7(1)، 277-299.
رضاییدولتآبادی، حسین؛ خزائی پول، جواد؛ امانی، مجتبی. (1392). تأثیر شخصیت برند بر وفاداری برند: بررسی نقش میانجی سازههای تأثیر، اعتماد و ترجیح برند. علوم مدیریت ایران، 29(8)، 73-88.
شیرمحمدی، یزدان؛ عابدی، فرزانه. (1398). بررسی تاثیر تبلیغات بر تمایلات رفتاری گردشگران در شبکه های اجتماعی. مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 11(2)، 99-121.
صادق وزیری، فراز؛ خدامی، سهیلا؛ طیب زاده، مهدی. (1398). بررسی تاثیر شخصیت برند و ابعاد آن بر روی عشق به برند، وفاداری و تبلیغات دهانبهدهان (مورد مطالعه: خردهفروشیهای اینترنتی و فروشگاههای زنجیرهای). مدیریت برند، 6(2)، 218-183.
عزیزی، شهریار؛ قنبر زاده میاندهی، رضا؛ فخارمنش، سینا. (1391). ارزیابی تأثیر شخصیت برند بر وفاداری نگرشی و رفتاری مشتریان به برند هایپر استار. پژوهشهای مدیریت در ایران، 16(4)، 105-123.
علیزاده زوارم، علی؛ رجب زاده، محمدرضا. (۱۳۹۶). بررسی عوامل موثر بر رفتار خرید اینترنتی مشتریان با استفاده تئوری رفتار برنامه ریزی شده. رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری، ۱(۳)، ۱۳-۳۲.
غلام نیا شیروانی، زینب؛ غفرانی پور، فضل الله؛ قراخانلو، رضا و کاظم نژاد، انوشیروان. (۱۳۹۴). تحلیل مسیر فعالیت بدنی زنان ساکن در شهرک های سازمانی تهران بر اساس نظریه رفتار برنامه ریزی شده. علوم رفتاری، ۹(۲)، ۱۵۹ - ۱۶۷.
کاپفرر، ژان نوئل. (1385). مدیریت راهبردی نام تجاری، ترجمه سینا قربانلو، تهران: انتشارات مبلغان، چاپ اول.
کریمی، سعید. (۱۳۹۶). نقش نیمرخ شخصیت کارآفرینانه و عوامل انگیزشی در توسعه ی قصد کار آفرینانه ی دانشجویان کشاورزی در دانشگاه های غرب کشور. پژوهش های علوم شناختی و رفتاری،7(1)، ۱۷- ۳۴.
محقر، علی؛ جعفرنژاد، احمد؛ مدرسیزدی، محمد و صادقیمقدم، محمدرضا. (1392). «ارائه الگوی جامع هماهنگی اطلاعاتی شبکه تامین خودروسازی با استفاده از روش فراترکیب». مجله مدیریت فناوری اطلاعات. 5(4). 161-194.
میر، سعید؛ رشیدپور، علی. (1398). اولویت بندی عوامل تبیین کننده ارتقاء شخصیت برند با روش دلفی فازی. مطالعات رفتار مصرفکننده، 6(2)، 134-148.
Aaker, J. L. (1997). Dimensions of brand personality. Journal of marketing research, 347-356.
Aaker, J. L. Benet-Martinez, V. & Garolera, J. (2001). Consumption symbols as carriers of culture: A study of Japanese and Spanish brand personality constucts. Journal of personality and social psychology, 81(3), 492.
Ahmed, M. & Jan, M. T. (2015). An extension of Aaker’s brand personality model from Islamic perspective: a conceptual study. Journal of Islamic Marketing, 6(3), 388-405.
Ahmad, A. & Thyagaraj, K. S. (2015). Understanding the Influence of Brand Personality on Consumer Behavior. Journal of Advanced Management Science, 3(1).
Alizadeh Zavarem,A. Rajabzadeh.M.(2018). Investigating the factors affecting customers' online shopping behavior using the theory of planned behavior.
Journal of New Research Approaches In Management And Accounting, 1(3), 13-32 (In Persian).
Amaro, R. (2014). Extracting semantic relations from Portuguese corpora using lexical-syntactic patterns. In LREC (pp. 3001-3005).
Amster, B. J., & Klein, E. R. (2008). Perfectionism in people who stutter: Preliminary findings using a modified cognitive-behavioral treatment approach. Behavioural and Cognitive Psychotherapy, 36(1), 35-40.
Azizi.SH.,
Ghanbarzadeh Miyandehi.R. &
Fakharmanesh.S. (2013). Evaluation of the impact of brand personality on the customer’s attitudinal and behavioral loyalty to hyperstar brand.
Journal of Management Research in Iran, 16(4), 105-123.(In Persian)
Azoulay, A. & Kapferer, J. N. (2003). Do brand personality scales really measure brand personality? Journal of brand management, 11(2), 143-155.
Beigmoradi,R. Rousta.A. & Doshmanziyari.A.(2020). Design and presentation of brand personality marketing model to enhance customer loyalty.
Journal of Business Management, 12(47), 172-196 (In Persian).
Chen, Ch & Phou, S. (2013). A closer look at destination: Image, personality, relationship and loyalty, Tourism Management, vol. 36(C), pages 269-278.
Chenail, R. J. (2009). Communicating your qualitative research better. Family Business Review, 22(2), 105-108.
Demirbag Kaplan, M. Yurt, O. Guneri, B. & Kurtulus, K. (2010). Branding places: applying brand personality concept to cities. European Journal of Marketing, 44(9/10), 1286-1304.
Freling, T. H. & Forbes, L. P. (2005). An empirical analysis of the brand personality effect. Journal of Product & Brand Management, 14(7), 404-413.
Geuens, M. Weijters, B. & De Wulf, K. (2009). A new measure of brand personality. International Journal of Research in Marketing, 26(2), 97-107.
Gholamnia Shirvani,Z. Ghofranipour,F. Gharakhanlou,R. & Kazemnejad,A (2015). The Path Analysis of exercise behavior based on the theory of Planned Behavior in women residing in Tehran’s organizational townships. Journal of Behavioral Sciences, 9(2), 159-167.(In Persian)
Gibbons, J. (2008). Discover your bank’s personality. ABA Bank Marketing, 30-35.
Haji Azimi,F. Karami.GH. & Moradi.M.(2020). Identifying Factors Affecting Behavioral Intentions and Beliefs of Fraudulent Financial Reporting.
Journal of Applied Research in financial reporting, 9(1), 7-33 (In Persian).
Kapferer,J. (2006). Strategic Brand Management, Translated by Sina Ghorbanlo, Tehran: Moballeghan Publishing, First edition (In Persian).
Karimi,S.(2017). The Role of Entrepreneurial Personality Profile and Motivational Factors in Developing Agricultural Students’ Entrepreneurial Intentions in Western Regional Universities. Journal of Cognitive and Behavioral Sciences Research, 7(1), 17-34 (In Persian).
Khan, S. (2020). The Effect of Ethical Attributes on Brand Personality and Brand Equity (Doctoral dissertation, Concordia University).
Khanifar,H. Dehghan Chachkami.M. & Soltani.M.(2017). The Role of Brand Personality in Stimulating Mobile Purchase Decision; Considering the Intervention of Brand Trust and Advertising Content. Journal of New Marketing Research, 7(1), 153-172 (In Persian).
Khoddami,S. Osanlou,B. (2016). Designing Retailer Brand Personality Based on Experiential Values in Marketing. Journal of New marketing research, 23, 89-106 (In Persian).
Kotler, P. (2005). According to Kotler: The world's foremost authority on marketing answers your questions. Amacom Books.
Lee, H. J. & Kang, M. S. (2013). The effect of brand personality on brand relationship, attitude and purchase intention with a focus on brand community. Academy of Marketing Studies Journal, 17(2), 85.
Liu, G. Chapleo, C. Ko, W. W. & Ngugi, I. K. (2015). The role of internal branding in nonprofit brand management: An empirical investigation. Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly, 44(2), 319-339.
Lombart, C. & Louis, D. (2012). Consumer satisfaction and loyalty: Two main consequences of retailer personality. Journal of Retailing and Consumer Services, 19(6), 644-652.
Mao, Y. Lai, Y. Luo, Y. Liu, S. Du, Y. Zhou, J. ... & Bonaiuto, M. (2020). Apple or Huawei: Understanding flow, brand image, brand identity, brand personality and purchase intention of smartphone. Sustainability, 12(8), 3391.
Martineau, P. (1958), “The personality of the retail store”, Harvard Business Review, Vol. 36 No. 1, pp. 47‐55.
Mir,S. Rashidpour,A.(2019). Prioritizing the Describing Factors in Promoting Brand Personality Using Fuzzy Delphi Technique.Consumer Behavior Studies Journal, 6(2), 134-148.(In Persian)
Mohaghar.A. Jafarnezhad.A. Modarres Yazdi.M. & Sadeghi Moghadam.M.(2014).Providing a comprehensive model of information coordination of the automotive supply network using the Meta-Synthesis method. Journal of Information Technology Management,5(4), 161-194.(In Persian).
Noblit, G. W. & Hare, R. D. (1988). Meta-ethnography: Synthesizing qualitative studies (Vol. 11). sage.
Plummer, J. T. (1985). How personality makes a difference. Journal of advertising research, 24(6), 27-31.
Rahimi Kellour,H. Kazemi,Z. & Beigi Firoozi,A.(2020). The effect of brand personality traits, consumer interaction with brand and quasi-social interaction on brand equity based on consumer and the mediating role of brand love.Consumer Behavior Studies Journal, 7(1), 277-299.(In Persian)
Rajagopal,A (2008). Measuring brand performance through metrics application. Measuring Business Excellence, 12(1), 29-38.
Rezaii DolatAbadi.H.Khazaii Pool.J. & Mojtaba Amani.M.(2013). Impact of Brand Personality on Brand Loyalty with Investigating the Mediator Role of Brand Affect, Brand Trust and Brand Preference. Iranian journal of management sciences, 29(8), 73-88.(In Persian)
Sadegh Vaziri,F.Khoddami,S.& Tayebzadeh,M.(2019). Impact of Brand Personality and its dimensions on Brand Love, Loyalty and WOM (case study: online retailers and chain stores). Journal of Brand Management, 6(2), 183-218 (In Persian).
Sandelowski, M. & Barroso, J. (2006). Handbook for synthesizing qualitative research. Springer Publishing Company.
Shaver, P. R. & Brennan, K. A. (1992). Attachment styles and the" Big Five" personality traits: Their connections with each other and with romantic relationship outcomes. Personality and Social Psychology Bulletin, 18(5), 536-545.
Shirmohammdi,Y. Abedi.F.(2019). Investigating the impact of advertising on the behavioral patterns of tourists in social networks. Journal of Iranian Social Development Studies, 11(2), 99-121 (In Persian).
Su, N. & Reynolds, D. (2017). Effects of brand personality dimensions on consumers’ perceived self-image congruity and functional congruity with hotel brands. International Journal of Hospitality Management, 66, 1-12.
Sung, Y. Choi, S. M. Ahn, H. & Song, Y. A. (2015). Dimensions of luxury brand personality: Scale development and validation. Psychology & Marketing, 32(1), 121-132.
Stewart, D. W. & Kamins, M. A. (1993). Secondary research: Information sources and methods (Vol. 4). Sage.
Thomas, B. J. & Sekar, P. C. (2008). Measurement and validity of Jennifer Aaker's brand personality scale for Colgate brand. Vikalpa, 33(3), 49-62.
Vollrath, M. & Torgersen, S. (2000). Personality types and coping. Personality and individual differences, 29(2), 367-378
Wentzel, D. 2009. The effect of employee behavior on brand personality impressions and brand attitudes. Journal of the Academy of Marketing Science, 37 (3), 359–374.
Zeithaml, V. A. Berry, L. L. & Parasuraman, A. (1996). The behavioral consequences of service quality. Journal of marketing, 60(2), 31-46.
Zentes, J.Morschett,D.Schramm -Klein,H.,2008.Brand personality of retailers - an analysis of its applicability and its effect in store loyalty.The International Journal of Review of Retail Distribution and Consumer Research 18(2), 167–184.