امکانی, پ. (1395). بررسی عناصر اثرگذار در شکلگیری فرهنگ برند در میان مصرفکنندگان ایرانی : موردمطالعه واحدهای تولیدکننده شکلات صادراتی در تبریز. (پایاننامه کارشناسی ارشد), دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه محقق اردبیلی.
بیگلو، ل. اسکندری، ک (1395). طراحی مدل برند کارفرما برای سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر بازاریابی داخلی. مدیریت بازاریابی، 11(33), 134-117.
حمیدی زاده، ع. باباشاهی، ج. محمدنژاد فدردی، م. (1395). شناسایی، اعتبار یابی و رتبهبندی ابعاد جذابیتهای برند کارفرما (موردمطالعه: جویندگان کار در شهر قم). مجله مدیریت فرهنگ سازمانی، 14(39), 321-301.
حمیدیانپور، ف. ضیاییبیده، ع. سعیدا اردکانی، م. (2013). ارائه مدلی جهت بررسی پیامدهای ارزش ویژه برند کارفرما با استفاده از رویکرد مدلسازی معادله ساختاری. کاوشهای مدیریت بازرگانی. 5(9). 20-1
دامغانیان، ح. کشاورز، م. (1397). واکاوی نقش افتخار سازمانی در چرخهی عمر سازمانی. چهارمین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در علوم مدیریت، اقتصاد و حسابداری ایران.
رضادوست، م. ایرانی، ح. حمیدی زاده، ع. (1395). تأثیر برند کارفرما بر نگهداشت کارکنان با در نظر گرفتن متغیرهای میانجی عجین شدن و رفتار شهروندی سازمانی. مدیریت برند، 3(4), 65-94.
رضوی زاده، ل. آقازاده، ه. (1390). بررسی تأثیر بازاریابی درونی بر فرهنگ برند در بانک پاسارگاد. (پایاننامه کارشناسی ارشد), دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران.
شوقی لرد، ا. علیزاده ثانی، م. شیر خدایی، م. عرب کلمری، م. (1398). رابطه جذابیت برند کارفرما و گرایش به مهاجرت: مطالعه نقش تعدیل گر امکان مهاجرت. فصلنامه علوم مدیریت ایران، 14(53), 87-67.
شیرازی، ع. صادقی، ف. (1396). بررسی تأثیر هویت برند خدماتی بر افتخار به برند با میانجیگری تعهد به برند و رفتار شهروندی برند (بیمارستانهای آریا و 22 بهمن شهر مشهد). مدیریت برند، 5(9), 179-106.
صارمی، ع. صادقیان قراقیه، س. شکری، ص. حمدی، ی. (1396). عوامل مؤثر بر جذابیت برند کارفرما، با نقش متغیر تعدیلگر اجتناب اطمینان برند. مدیریت برند، 4(3), 174-143.
طیبی بهروز، ع. (1397). بررسی تأثیر برند کارفرما بر شهرت برند تجاری با میانجیگری تعهد سازمانی موردمطالعه (شرکت صنایع غذایی سحر همدان). (پایاننامه کارشناسی ارشد), مؤسسه آموزش عالی گنجنامه.
عسگری، ن. (1397). نقش میانجی تفاخر سازمانی در تأثیر برند کارفرما بر عملکرد فروش. مدیریت بازرگانی، 10(2), 420-339.
علی، ن. حسن دانایی، ف. احمدعلی خائف، ا. لطفالله، ف. (1396). واکاوی افتخار سازمانی: طراحی سنجهای پژوهشی و اعتبارسنجی. پژوهشهای مدیریت عمومی (پژوهشهای مدیریت سابق), 10(35). 59-35.
فقیهی پور، ج. فقیهی پور، س. (1393). برندینگ کارفرما (تاریخچه، ابعاد و کارکردها). جلد یک، تهران: پارسینه.
قنبریان، ه. فروزان، ا. (1394). استراتژی برند کارفرما در سازمانها در راستای جهت جذب و نگهداری کارکنان با استعداد. دومین کنفرانس بینالمللی پژوهش در علوم و تکنولوژی، استانبول، موسسه سرآمد همایش کارین.
قیومی، ع. عابدی، ا. عباسی ابیانه، ر. (1394). بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و ارزش ویژه برند مشتری محور بر مبنای مدل دنیسون و آکر (مطالعه موردی: گروه صنعتی بارز). کنفرانس بینالمللی جهتگیریهای نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابدار.
کاظمی، ف. ا. بافندکار، ا. (1396). تبیین عوامل مؤثر در برندسازی شهری براساس مدل پیشنهادی مارتینز و همکاران، مطالعه موردی شهر شیراز. مدیریت برند، 4(1), 173-190.
مشبکی، ا. تقی زاده، ا. (2019). تأثیر برند کارفرما بر رفتار قهرمان برند: نقش واسطهای هویتسازمانی. مطالعات مدیریت (بهبود و تحول), 28(93), 91-63.
میر احمد، ا. حمیدرضا، ی. محمود، م. نسیم تقوی، ف. (1393). آزمون عشق به برند در میان اعضای شبکههای اجتماعی در ایران بر اساس مدل آلبرت و همکاران. مدیریت برند، 1(2). 32-11.
نوری، ع. دانایی فرد، ح. خائف الهی، ا. فروزنده، ل. ا. (1396). واکاوی افتخار سازمانی: طراحی سنجهای پژوهشی و اعتبارسنجی آن. پژوهشهای مدیریت عمومی، 10(35), 59-35.
Aggerholm, H. K., Andersen, S. E., & Thomsen, C. (2011). Conceptualising employer branding in
sustainable organisations. Corporate Communications: An International Journal, 16(2), 105-123.
Ajzen, I. (2001). Nature and operation of attitudes. Annual review of psychology, 52(1), 27-58.
Ambler, T. & Barrow, S. (1996). The employer brand. Journal of brand management, 4(3), 185-206.
Amirshahi, M. Yazdani, H. Mohammadian, M. & Taghavifard, N. (2014). Testing Albert et al. Model
of Brand Love among Social Networks’ Members in Iran. Brand Management, 1(2), 11-32. in
persian)
Appleberg, K. A. (2005). The construction of a nomological network for organizational pride. Chicago:Benedictine University.
Arnett, D. B. Laverie, D. A. & McLane, C. (2002). Using job satisfaction and pride as internal-
marketing tools. Cornell hotel and restaurant administration quarterly, 43(2), 87-96.
Asgari, N. (2018). Studying the Intermediating Role of Organizational Pride in the Effect of Employer
Branding on Sale Performance. Journal of Business Management, 10(2), 339-420. (in persian)
Backhaus, K. & Tikoo, S. (2004). Conceptualizing and researching employer branding. Career
development international, 9(5), 501-517.
Beigloo, L. & Esgandari, K. (2017). Designing an Employer Brand Model for Social Security
Organization with an Emphasis on Internal Marketing. Jounal of Marketing Management, 11(33),
117-134. (in persian)
Berthon, P. Ewing, M. & Hah, L. L. (2005). Captivating company: dimensions of attractiveness in
employer branding. International journal of advertising, 24(2), 151-172.
Cable, D. M. & Turban, D. B. (2001). Establishing the dimensions, sources, and value of job
seekers'employer knowledge during recruitment. Research in personnel and human resources
management, 20, 115-164.
Collins, C. J. & Stevens, C. K. (2002). The relationship between early recruitment-related activities
and the application decisions of new labor-market entrants: a brand equity approach to recruitment.Journal of applied psychology, 87(6), 1121-1233.
Damghanian, H. & Keshavarz, M. (2018). Exploring the Role of Organizational Pride in the
Organizational Life Cycle. Paper presented at the Fourth National Conference on Applied Research in Management Science, Economics and Accounting in Iran. (in persian)
Decrop, A. & Derbaix, C. (2010). Pride in contemporary sport consumption: a marketing perspective.
Journal of the Academy of Marketing Science, 38(5), 586-603.
Dirisu, J. F. Worlu, R. E. Osibanjo, A. O. Borishade, T. Olokundun, A. M. & OBI, J. N. (2018).
Role of brand culture in influencing the perceived value of offerings to customers in the hospitality industry in Nigeria. Academy of Strategic Management Journal, 17(2), 1-6.
Dong, Y. & Shou-Zhong, H. (2014). The Research of Effecting Model of Brand Culture on Home
Textile Consuming Behavior. International Journal of Business and Social Science, 5(8), 319-325.
Eagly, A. H. & Chaiken, S. (1998). Attitude structure and function. In The Handbook of Social
Psychology. 4th ed. Ed. Daniel T. Gilbert, Susan T. Fiske, and Gardner Lindzey. Boston: McGraw-Hill, 269-322.
Edwards, M. R. (2010). An integrative review of employer branding and OB theory. Personnel review, 39(1), 5-23.
Elfenbein, H. (2007). Emotion in organizations: A review and theoretical integration. The Academy of Management Annals, 1 (1), 315-386.
Emkani, P. (2016). A Study of Influential Elements in Forming Brand Culture among Iranian
Consumers: A Study of Exporting Chocolate Production Units in Tabriz. (Unpublished master's
thesis), Faculty of Literature and Humanities, Mohaghegh Ardabili University. (in persian)
Faghihipour, J. & Faghihipour, S. (1393). Employer branding (history, dimensions and functions) (Vol.one). Tehran: Parsineh. (in persian).
Fernandez-Lores, S. Gavilan, D. Avello, M. & Blasco, F. (2016). Affective commitment to the
employer brand: Development and validation of a scale. BRQ Business Research Quarterly, 19(1),
40-54.
Fisher, C. D. & Ashkanasy, N. M. (2000). The emerging role of emotions in work life: An introduction Journal of Organizational Behavior: The International Journal of Industrial, Occupational and Organizational Psychology and Behavior, 21(2), 123-129.
Ghanbarian, H. & Forouzan, I. (1394). Employer brand strategy in organizations in order to attract
and retain talented employees. Paper presented at the 2nd International Conference on Research in
Science and Technology, Istanbul, the leading institution of the Karin Conference. (in persian)
Goswami, S. & Agarwal, R. (2015). A Study on Employer Branding and Its Impacts on Employee’s
Attraction and Retention. International Journal of Management and Social Sciences Research
(IJMSSR), 4, 9-15.
Goudarzi, K. Llosa, S. Orsingher, C. Gouthier, M. H. & Rhein, M. (2011). Organizational pride and
its positive effects on employee behavior. Journal of Service Management, 22(5), 633-649.
Grandey, A. A. Tam, A. P. & Brauburger, A. L. (2002). Affective states and traits in the workplace:
Diary and survey data from young workers. Motivation and emotion, 26(1), 31-55.
Hamidianpur, F. Ziaei Bideh, A. & Saeeda Ardakani, M. (2013). Providing a Model for Assessing the
Consequences of Employer Brand Equity with Use of SEM Approach. Journal of Business
Administration Researches, 5(9), 1-20. (in persian)
Hamidizadeh, A. Babashahi, J. & Mohamadnezhad Fadardi, M. (2016). Identification, Validate and
Prioritize "Employer Brand Attractiveness" (Case: Job Seekers in the City of Qom). Organizational Culture Management, 14(39), 301-321. (in persian)
Hsieh, M.-H. Pan, S.-L. & Setiono, R. (2004). Product-, corporate-, and country-image dimensions
and purchase behavior: A multicountry analysis. Journal of the Academy of Marketing Science,
32(3), 251-270.
Jones, P. Comfort, D. & Hillier, D. (2006). Reporting and reflecting on corporate social responsibility
in the hospitality industry. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 18(4), 329-340.
Katzenbach, J. (2003). Pride: a strategic asset. Strategy & Leadership, 31(3), 34-38.
kazemi, f. & bafandkar, a. (2017). Explaining Articulating the Effective Factors in the Urban Branding:A Case Study of Shiraz City. Brand Management, 4(1), 173-190. (in persian)
Lai, C.-S., Chiu, C.-J. Yang, C.-F. & Pai, D.-C. (2010). The effects of corporate social responsibility
on brand performance: The mediating effect of industrial brand equity and corporate reputation.
Journal of business ethics, 95(3), 457-469.
Lee, A. L. (2010). Did the Olympics help the nation branding of China? Comparing public perception
of China with the Olympics before and after the 2008 Beijing Olympics in Hong Kong. Place
Branding and Public Diplomacy, 6(3), 207-227.
Lelono, A. & Martdianty, F. (2013). The effect of employer brand on voluntary turnover intention with mediating effect of organizational commitment and job satisfaction. Universitas Indonesia,
Graduate School of Management Research Paper(13-66).
Maden, D. (2013). The concept of brand culture: A qualitative analysis directed to Turkish airlines.
Mediterranean Journal of Social Sciences, 4(10), 42-42.
Maheshkar, S. & Tathawade, P. Employer branding and organizational culture. 1-7.
Merz, M. A. He, Y. & Vargo, S. L. (2009). The evolving brand logic: a service-dominant logic
perspective. Journal of the Academy of Marketing Science, 37(3), 328-344.
Minchington, B. (2010). Employer brand leadership: A global perspective: Collective Learning
Australia.
Moshabaki, A. & Taghizadeh, A. (2019). The Impact of the Employer Brand on Brand Champion
Behavior: The Mediator Role of Organizational Identification. Management Studies in Development and Evolution, 28(93), 63-91. (in persian)
Nouri, A. Danaeefard, H. Khaef-Elahi, A. & Forouzandeh, l. (2017). The Exploration of
Organizational Pride: Designing and Validating Measure. Management Researches, 10(35), 35-59.
(in persian)
Nozar, R. (1995). Pride pushes HoJo's success. Hotel & Motel Management, 210(3), 3-24.
O'Cass, A. Schlager, T. Bodderas, M. Maas, P. & Cachelin, J. L. (2011). The influence of the
employer brand on employee attitudes relevant for service branding: an empirical investigation.
Journal of Services Marketing, 25(7), 497-508.
Qayyumi, A. A. Abedi, E. & Abbasi Abyaneh, R. (1394). Investigating the Relationship between
Organizational Culture and Customer-Based Brand Value Based on Denison and Acker Model
(Case Study: Barez Industrial Group). Paper presented at the International Conference on New
Directions in Management, Economics and Accounting. (in persian)
Razavizadeh, L. & Aghazadeh, H. (2011). The effect of internal marketing on brand culture in
pasargadapos;s bank. (Unpublished master's thesis), Faculty of Management, University of Tehran. (in persian)
Rezadoust, M. Irani, H. & Hamidizadeh, A. (2017). Investigating the Effect of Employer Brand on
Employee Retention with Mediating roles of Employee Engagement and Organizational Citizenship Behavior. Brand Management, 3(4), 65-94. (in persian)
Saari, L. M. & Judge, T. A. (2004). Employee attitudes and job satisfaction. Human Resource
Management: Published in Cooperation with the School of Business Administration, The University of Michigan and in alliance with the Society of Human Resources Management, 43(4), 395-407.
saremi, a. sadeghian gharaghi, s. shokri, s. & hamdi, y. (2017). The effective factors in employer’s
brand attractiveness with the role of moderating variable of brand avoiding uncertainty. Brand
Management, 4(3), 143-174. (in persian)
Sartain, L. & Schumann, M. (2008). Brand from the inside: Eight essentials to emotionally connect
your employees to your business: John Wiley & Sons.
shirazi, a. & sadeghi, f. (2017). Investigating the Effect of Service Brand Identity on Brand Pride with
the Mediating Role of Brand Citizenship Behavior and Brand Commitment (Case Study: Aria and
22-Bahman Hospitals in Mashhad City). Brand Management, 4(1), 79-106. (in persian)
Shoghi Lord, E. Alizadeh Sani, M. Shirkhodaie, M. & Arab Kalmeri, M. (2019). The relationship
between employers’ brand attractiveness and elites tendency to emigrate: The moderating role of
migration possibility. Iranian journal of management sciences, 14(53), 67-87. (in persian)
Shott, S. (1979). Emotion and social life: A symbolic interactionist analysis. American journal of
Sociology, 84(6), 1317-1334.
Slaughter, J. E. Zickar, M. J. Highhouse, S. & Mohr, D. C. (2004). Personality trait inferences about
organizations: development of a measure and assessment of construct validity. Journal of applied
psychology, 89(1), 85-103.
Tansky, J. W. & Cohen, D. J. (2001). The relationship between organizational support, employee
development, and organizational commitment: An empirical study. Human Resource Development
Quarterly, 12(3), 285-300.
Taybi Behrooz, A. (2018). Investigating the effect of employer brand on brand reputation with the
mediation of the organizational commitment studied (Sahar Hamedan Food Industries Company).
(Unpublished master's thesis), University College of Ganjnameh. (in persian)
Tracy, J. L. Cheng, J. T. Robins, R. W. & Trzesniewski, K. H. (2009). Authentic and hubristic pride:
The affective core of self-esteem and narcissism. Self and identity, 8(2-3), 196-213.
Tracy, J. L. & Robins, R. W. (2007). The psychological structure of pride: a tale of two facets. Journal of personality and social psychology, 92(3), 506-525.
Verbeke, W. Belschak, F. & Bagozzi, R. P. (2004). The adaptive consequences of pride in personal
selling. Journal of the Academy of Marketing Science, 32(4), 386-402.
Weathington, B. L. (2008). Income level and the value of non-wage employee benefits. Employee
Responsibilities and Rights Journal, 20(4), 291-300.
Yang, Y. (2010). The construction of brand culture based on corporate culture. International Journal
of Business and Management, 5(4), 223-226.