منابع
آسابرگر، آ. (1379). روشهای تحلیل رسانهها، ترجمهی پرویز اجلالی. تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها .
افجه ع، ا ، بخشی زاده برج، ک. (1390). تعیین نوع تصمیمگیری غالب برای خرید در انواع سبکهای رواننگاشتی والس (برخوردار از منابع کم). مجله مدیریت بازاریابی، (12)، ، 81- 97.
افجه ع، ا ، بخشی زاده برج، ک. (1389). تعیین نوع تصمیمگیری غالب برای خرید در انواع سبکهای رواننگاشتی والس (برخوردار از منابع بالا). مطالعات مدیریت صنعتی، 6(16)، 18-1.
سید جوادین، ر، اسفندیانی، م ر.(1390). رفتار مصرفکننده. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
ربانی، ر، رستگار، ی (1387). جوان، سبک زندگی و فرهنگ مصرفی. ماهنامه مهندسی فرهنگی، سال سوم، شماره 23 و 24، 44-53.
کاتلر، ف و آرمسترانگ، گ. (1386).اصول بازاریابی،مترجم:علی پارسائیان، تهران: انتشارات ادبستان.
کاتلر، ف.(1390). مدیریت بازاریابی(تجزیهوتحلیل، برنامهریزی، اجرا و کنترل)، ترجمه: بهمن فروزنده، اصفهان: انتشارات آموخته.
محمدیان، م. (1391). بازاریابی ایرانی، تهران: انتشارات ترمه.
هاوکینز، د، بست، ر، کانی، ک. (1386). رفتار مصرفکننده. مترجم:احمد روستا، عطیه بطحائی، چاپاول، نشر سارگل.
Assael, H. (1998). Consumer Behavior and Marketing Action, South Western College Publishing, Cincinnati, OHIO, 6th Ed
Anandan, C.PrasannaMohanraj, M &Madhu, S. (2006). A Study of the Impact of Values and Lifestyles (VALS) on Brand Loyalty with Special Reference to English Newspapers, Vilakshan, XIMB Journal of Management, 97-112.
Bruwer, J., Li, E., & Reid, M.(2002), Segmentation of the Australian Wine Market Using a Wine-Related Lifestyle Approach, Journal of Wine Research, 13(3), 217–242
Carolyn, F, C., Karen, N, K., (2002). From prisoners to apostles; A typology of repeat buyers & loyal customers in business, Journal of services marketing, 16(4), 322-341.
Davis. J., Schibrowsky, J., Peltier, J., Schultz, D. (2002). Interactive Psychographics: Cross-Selling in the Banking Industry. Journal of Advertising Research, 42(2),
Dick, A. S., &Basu, K. (1994), Customer loyalty: Toward an integrated conceptual framework. Journal of the Academy of Marketing Science, 22(2), 99-113.
Gonzalez, A. M. & Bello, L. (2002), the Construct Lifestyle in Market Segmentation the Behavior of Tourist Consumers, European Journal of Marketing, 36(1/2), 51-85.
Huang, M. H., (2015). The influence of relationship marketing investments on customer gratitude in retailing, Journal of Business Research, 68, 1318-1323
Hawkins, Mothersbaugh and Best, et al, (2006), Consumer Behavior: Building Marketing Strategy, 10th edition, McGraw – Hill.
Jih, W-J K., Lee S-F.(2004), an Exploratory Analysis of Relationships between Cellular Phone Uses' Shopping Motivators and Lifestyle Indicators, Journal of Computer Information Systems, 65-73.
Kassim,
N., Zain, M (2016), Quality of lifestyle and luxury purchase inclinations from the perspectives of affluent Muslim consumers, Journal of Islamic Marketing, 7 (1), 95 – 119.
Meller J. J., Hansan T. (2006). An Empirical Examination of Brand Loyalty.Journal of Product & Brand Management, 15(7), 442-49
Mitchell, V-W., Haggett, S. (1997). Sun-Sign Astrology in Market Segmentation: an Empirical Investigation. Journal of Consumer Marketing, 14(2/3).
Myrland, S. (2006), Building Customer Loyalty in Community Networks- Research Study http: / / www. M e d I a m an n a g e. n e t /Customer_Loyalty.html.
Nikhashemi, S, Gaur. A. Haque, A. Kumar., (2016). The Effect ofCustomers’Perceived Value of Retail Store onR elationship between Store Attribute and Customer Brand Loyalty: Som e Insights from Malaysia, Procedia Economics and Finance37 (2016)432 – 438
Oliver, R.L. (1999). Whence consumer loyalty? Journal of Marketing, 63(4), 33–44.
Solomon, M. R. (1994). Consumer Behavior: Buying having and Being 2ed Ed, Boston: Allyn & Bacon.
SBI // Strategic Business Insights (2014). Values, Attitudes, and Lifestyles System instrument. Internal documentation, public brief available at http://www.strategicbusinessinsights.com/vals/ (2014/02/13),
Sigitas, U., and Gindra, K. (2005).New Applications of a Traditional Psychographic Segmentation Concept, ENGINEERING ECONOMICS, 5 (45), 80-86.
Ting, D. T., and Foong, Y.F. (2014). Fashion Apparels: Influences of Values and Lifestyles on Customer LoyaltyAustralian Journal of Basic and Applied Sciences, 8(5), 515-521
Xu, X-L & Ren, L-CH. (2010), The influence of Values and Lifestyle on purchasing Behavior of Consumers -A Research in Mobile Phone Market, IEEE