اسدی، علی؛ خزائیپول، جواد و توکلی، هدی. (1396). تأثیر تناسب شخصیت برند بر نگرش به برند و مؤلفههای ارزش ادراکشده، چشمانداز مدیریت بازرگانی، آذرماه، (31) 16، 49-64.
اسماعیل پور، مجید و آرام، فرشاد. (1396). تأثیر مسئولیت اجتماعی بانکها بر ادراک مشتریان از تصویر برند آنها (موردمطالعه: شعب بانک ملت بوشهر). فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت برند، آذرماه، (3) 4، 142-109.
بیگدلی، امیر؛ عبدالوند، محمدعلی؛ حیدرزاده، کامبیز و خون سیاوش، محسن. (1399). ارائه مدل ساختاری-تفسیری(ISM) برندسازی مبتنی بر مسئولیت اجتماعی سازمانی در صنعت بانکداری ایران. فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت برند، اسفندماه، (4) 7، 119-230.
جوانی، وجیهه و علمی، احسان. (1399). تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر ترجیح برند (موردمطالعه: باشگاه فرهنگی ورزشی انقلاب تهران). نشریه مدیریت ورزشی، (2)12، 547-563.
حسینی، میرزاحسن؛ فخرالدین، فربد و امیری، هومن. (1399). چگونگی تأثیر نگرش برند و ارتباطات کلامی الکترونیکی بر تمایل پرداخت مشتریان در صنعت بانکداری ایران، ششمین کنفرانس بینالمللی پژوهش در مدیریت، اقتصاد و توسعه
خان بیکی، سحر. (1401). مسئولیتپذیری اجتماعی و وفاداری برند با توجه به نقش میانجی آگاهی از برند، کیفیت ادراکشده و تصویر برند مطالعه موردی: مشتریان نمایندگیهای ایکس ویژن در استان گلستان)، هفتمین همایش ملی پژوهشهای نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری.
دهقانیزاده، مرضیه و زندیلک، مرضیه. (1399). تأثیر مسؤولیت اجتماعی درکشده سازمان بر ترجیح برند با نقش نگرش به برند و ارتباط خود با برند؛ موردمطالعه: بیماران بیمارستان نمازی شهرستان شیراز. مجله اخلاق زیستی- علمی پژوهشی (35) 10، 18-1.
دیجی کالا. (1403). درباره مسئولیت اجتماعی دیجی کالا. قابلدسترس در آدرس الکترونیکی https://about.digikala.com/reports/digikala1401/digikala-csr
صدیقی کراده، سارا؛ ابراهیمی، ابوالقاسم و امینی، علیرضا. (1401). ارائه مدل محتوایی عدم مسئولیتپذیری اجتماعی مؤثر بر تنفر از برند (موردمطالعه: صنعت بانکداری ایران). فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت برند، تیرماه، (2) 9، 79-114.
طاعتی، روزا؛ ابراهیمی، عبدالحمید؛ سعیدنیا، حمیدرضا؛ علیپور درویشی، زهرا و طالقانی، محمد. (1402). ارائه مدل مسئولیت اجتماعی شرکتها در حوزه بازاریابی سبز با تأکید بر وابستگی به برند از نگاه مصرفکنندگان محصولات ارگانیک با رویکرد دادهبنیاد. بررسیهای بازرگانی، فروردین و اردیبهشت، (118)21، 80-61.
عباسی، زندی لک؛ مسعود، خلیفه. (1394). تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر اعتماد به برند و ترجیح برند با نقش میانجی کیفیت ادراکشده و ارزش برند. چشمانداز مدیریت بازرگانی، (25) 14، 31-44.
عسگری، محمدهادی و نقدی، پردیس. (1401). تأثیر مسئولیت اجتماعی بر قصد خرید مجدد مصرفکننده با توجه به نقش میانجی شخصیت و خوشنامی برند (موردمطالعه: فروشگاه اینترنتی دیجی کالا). فصلنامه ارزش آفرینی در مدیریت کسبوکار، آذرماه، (3)2، 1-21.
محمدشفیعی، مجید و احمدزاده، سمیه. (1396). تأثیر چابکی سازمانی و مسئولیت اجتماعی شرکت بر تصویر برند. فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت برند، خردادماه، (1) 4، 41-78.
نظری، حبیبه؛ فاضلی ویسری. (1401). بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی و تصویر شرکت، تصویر برند و قصد خرید مشتری. JISM مطالعات میانرشتهای مدیریت بازاریابی، (2) 1، 94-107.
Abbasi, A. Zandilak, M. Khalifa, M. (2016). The effect of corporate social responsibility on brand trust and brand preference with the mediating role of perceived quality and brand value. Journal of Business Management Perspective, 14(25), 31-44. (In Persian)
Asgari, M. H. & naghdi, P. (2022). The effect of social responsibility on consumer's repurchase intention according to the mediating role of brand personality and reputation (case study: Digikala online store). Journal of value creating in Business Management, 2(3), 1-21. doi: 10.22034/jbme.2022.314248.1008 (In Persian)
Becker-Olsen KL, Cudmore BA, Hill RP. (2006). The impact of perceived corporate social responsibility on consumer behavior. Journal of business research. 59(1):46-53.
Bhattacharya, C. B. & Sen, S. (2003). Consumer–company identification: A framework for understanding consumers’ relationships with companies. Journal of marketing, 67(2), 76-88.
Bhattacharya, C. B. & Sen, S. (2004). Doing better at doing good: When, why, and how consumers respond to corporate social initiatives. California management review, 47(1), 9-24.
Bigdeli, A. abdalvand, M. Heidarzadeh, K. & Khounsiavash, M. (2021). Presenting an Interpretive Structural Modeling based on Corporate Social Responsibility Branding in Iran Banking Industry. Quarterly Journal of Brand Management, 7(4), 119-230. doi: 10.22051/bmr.2020.28333.1851 (In Persian)
Carson, B. (2017). Uber’s unraveling: the stunning, 2 week string of blows that has upended the world’s most valuable startup. Business Insider, Retrieved September 23, 2018 from. https://www.businessinsider.com/uber-scandal-recap-2017-3.
Casado-Daz, A. Nicolau-Gonzlbez, J. Ruiz-Moreno, F. Sellers-Rubio, R. (2014). The differentiated effects of CSR actions in the service industry. J. Serv. Mark. 28 (7), 558–565.
Chang, H. H. & Liu, Y. M. (2009). The impact of brand equity on brand preference and purchase intentions in the service industries. The Service Industries Journal, 29(12), 1687–1706.
Chen C-F, Tseng W-S. (2010). Exploring customer-based airline brand equity: Evidence from Taiwan. Transportation journal. 24-34.
Chomvilailuk, R. Butcher, K. (2010). Enhancing brand preference through corporate social responsibility initiatives in the Thai banking sector. Asia Pacific J. Mark. Logist. 22 (3), 397–418.
Cobb-Walgren, C. J. Ruble, C. A. & Donthu, N. (1995). Brand equity, brand preference, and purchase intent. Journal of Advertising, 24(3), 25–40.
Dehghanizadeh M, Zandi Lak M. (2020). Impact of Perceived Organizational Social Responsibility on Customer's Brand Preference: The Mediating Role of Brand Attitude and Self-Brand Connection; Case study: Shiraz Namazi Hospital. Bioethics Journal, 10(35): e29. (In Persian)
Digikala. (2024). https://about.digikala.com/reports/digikala1401/digikala-csr/ (In Persian)
Ebrahim, R., Ghoneim, A., Irani, Z., & Fan, Y. (2016). A brand preference and repurchase intention model: The role of consumer experience. Journal of Marketing Management, 32(13–14), 1230–1259.
Escalas, J. E., & Bettman, J. R. (2003). You are what they eat: The influence of reference groups on consumers’ connections to brands. Journal of consumer psychology, 13(3), 339-348.
Esmaeilpour, M., & Aram, F. (2017). Effect of social responsibility of banks on customer perception of their brand image (Study: Mellat bank branches in Bushehr). Quarterly Journal of Brand Management, 4(3), 109-142. doi: 10.22051/bmr.2018.14407.1270 (In Persian)
Freeman, R., (2010). Strategic Management: A Stakeholder approach. Cambridge University Press.
Godey, B., Manthiou, A., Pederzoli, D., Rokka, J., Aiello, G., Donvito, R., & Singh, R. (2016). Social media marketing eforts of luxury brands: Infuence on brand equity and consumer behavior. Journal of Business Research, 69(12), 5833–5841.
Gómez-Rico, M., Molina-Collado, A., Santos-Vijande, M. L., Molina-Collado, M. V., & Imhoff, B. (2022). The role of novel instruments of brand communication and brand image in building consumers’ brand preference and intention to visit wineries. Current Psychology, 1-17.
Hoeffler S, Keller KL. (2002). Building brand equity through corporate societal marketing. Journal of Public Policy & Marketing. 21(1):78-89.
Iglesias O, Singh JJ, Casabayó M, Alamro A, Rowley J. . (2011). Antecedents of brand preference for mobile telecommunications services. Journal of Product & Brand Management.
Islam, T., Islam, R., Pitafi, A. H., Xiaobei, L., Rehmani, M., Irfan, M., & Mubarak, M. S. (2021). The impact of corporate social responsibility on customer loyalty: The mediating role of corporate reputation, customer satisfaction, and trust. Sustainable Production and Consumption, 25, 123-135.
Javani, V., & Elmi, E. (2020). The Effect of Corporate Social Responsibility on Brand Preference (Case Study: Tehran Enghelab Cultural Sport Club). Sport Management Journal, 12(2), 547-563. doi: 10.22059/jsm.2020.252200.2037 (In Persian)
Jeon, M. M., Lee, S., & Jeong, M. (2020). Perceived corporate social responsibility and customers’ behaviors in the ridesharing service industry. International Journal of Hospitality Management, 84, 102341.
Leo, Wayne and Murali Raman & Sumitra. Nair. (2012). the impact of corporate social responsibility on consumer loyalty, Kajian Malaysia, 30(2),20-40.
Lichtenstein, D. R., Drumwright, M. E., & Braig, B. M. (2004). The effect of corporate social responsibility on customer donations to corporate-supported nonprofits. Journal of marketing, 68(4), 16-32.
Lin, C., Chen, S., Chiu, C., Lee, W., 2011. Understanding purchase intention during product- harm crises: moderating effects of perceived corporate ability and corporate social responsibility. J. Bus. Ethics 102 (3), 455.
Liu, M., Wong, I., Shi, G., Chu, R., & L. Brock, J. (2014). The impact of corporate social responsibility (CSR) performance and perceived brand quality on customer-based brand preference. Journal of services marketing, 28(3), 181-194.
Luo, X., & Bhattacharya, C. B. (2006). Corporate social responsibility, customer satisfaction, and market value. Journal of Marketing, 70(4), 1-18.
Mohammad shafiee, M., & Ahmadzadeh, S. (2017). The impact of organizational agility and corporate social responsibility on brand image. Quarterly Journal of Brand Management, 4(1), 41-78. doi: 10.22051/bmr.2018.16218.1338 (In Persian)
Moon, B. J., Lee, L. W., & Oh, C. H. (2015). The impact of CSR on consumer-corporate connection and brand loyalty: A cross cultural investigation. International Marketing Review, 32(5), 518-539.
Moyo, T.; Knott, B. & Duffett, R.(2021). Exploring the relationship between Corporate Social Responsibility and the marketing performance of professional sport organizations in South Africa,
Sport in Society,
https://doi.org/10.1080/17430437.2021.1945035.
Sedighi Keradeh, S., ebrahimi, A., & Amini, A. (2022). Developing a Content Model of Social Irresponsibility Influencing the Brand Hate (Case Study: Iranian Banking Industry). Quarterly Journal of Brand Management, 9(2), 79-114. doi: 10.22051/bmr.2022.39021.2296 (In Persian)
Sen, S., Bhattacharya, C., Korschun, D., (2006). The role of corporate social responsibility in strengthening multiple stakeholder relationships: a field experiment. J. Acad. Mark. Sci. 34 (2), 158–166.
Shahin, A. & Zairi, M. (2017). Corporate Governance as a critical element for driving excellence in corporate social responsibility. international journal of Quality and reliability management, 240(7), 753-770.
Singh, J., Sanchez, M., del Bosque, I., (2008). Understanding corporate social responsibility and product perceptions in consumer market: a cross-culture evolution. J. Bus. Ethics 80 (3), 597–611.
Sung, K.; Tao, C. W. & Slevitch, L. (2020). Restaurant chain’s corporate social responsibility messages on social networking sites: The role of social distance, International Journal of Hospitality Management, 85, PP. 1-11.
Taati, R., Ebrahimi, A., saeednia, H. R., Alipour darvishi, Z., & Taleghani, M. (2023). Provide a Model of Corporate Social Responsibility Model in the Field of Green Marketing with Emphasis on Brand Affiliation from the Perspective of Organic Products' Consumers with a Data-Based Approach. Commercial Surveys, 21(118), 61-80. doi: 10.22034/bs.2022.554189.2553 (In Persian)
Tian Z, Wang R, Yang W. .(2011). Consumer responses to corporate social responsibility (CSR) in China. Journal of business ethics.101(2):197-212.
Walker M, Kent A, Vincent J. .(2010). Communicating socially responsible initiatives: An analysis of US professional teams. Sport Marketing Quarterly.19(4):187-195.
Wesley SC, Lee M-Y, Kim EY. (2012). The role of perceived consumer effectiveness and motivational attitude on socially responsible purchasing behavior in South Korea. Journal of Global Marketing.;25(1): 29-44.