ایران زاده، س. رنجبر، آ. پورصادق، ن. (1391). بررسی تأثیر آمیزه بازاریابی بر روی ارزش ویژه برند. تحقیقات بازاریابی نوین،سال دوم، شماره3، پیاپی(6)،172-155.
باقری پور، ا. ( 1389). یونگ و روانشناسی دین. پژوهشهای فلسفی، 179 – 155.
بیلسکر، ر. (1387). اندیشه یونگ. ترجمه حسین پاینده، تهران: آشیان.
حسنقلی پور، ط. امیری، م. شیبانی، ن. (1391). تعیین شخصیت برندهای منتخب از طریق کهنالگوها و تبیین نحوه ی ادراک مصرفکنندگان این برندها. تحقیقات بازاریابی نوین، 1(2)، 4، 21-1.
طالب نژاد، ع. رنجبریان، ب. بیدرام، ح. سماواتیان، ح. (1396). تداعیات کهنالگویی اشکال هندسی: درسهایی برای مدیران بازاریابی.مدیریت بازرگانی، دورهء9،شماره4،زمستان،806-787.
طاهری، ص. (۱۳۹۶). نشانهشناسی کهنالگوها در هنر ایران باستان و سرزمینهای همجوار. تهران: شورآفرین.
فدایی، ف. (1387). کارل گوستاو یونگ بنیانگذار روانشناسی تحلیلی. تهران: دانژه.
فوردهام، ف. (1388). مقدمهای بر روانشناسی یونگ. ترجمه مسعود میربها، تهران: جامی.
قدسی، پ. رسولی، م. الهی، ع. (1396). کاربرد کهنالگوها به منظور تعیین شخصیت برند سازمان لیگ حرفه ای فوتبال ایران. اولین همایش بین المللی پژوهشهای نوین در علوم ورزشی و تربیت بدنی.
محمدی بایتمبر، چ. (1396). تحلیل کهنالگویی معلقات سبع بر اساس نظریه روانکاوی یونگ. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات عربی، دانشگاه کردستان.
نمامیان، ف. میر، ع. نظامی، آ. (1396). تحقیقات کیفی (روششناسی در بازاریابی بین المللی). انتشارات: دانشجو.
Bagheripour, A. (2010). Jung and the Psychology of Religion. Philosophical Research, 155 – 179. (In
Persian).
Bilsker, R. (2008). Young's Thought. Translated by Hossein Payendeh, Tehran: Ashian. (In Persian)
Chandrasapth, K., Yannopoulou, N., Schoefer, K., & Kelsey, D. (2019). Online conflicts
regarding innovation-based brand positioning: The case of Samsung versus Huawei smartphones.
In 10th INEKA Conference. Newcastle University.
Chisholm, L. F. (2019). Seeing through to the Organizational Psyche: An Archetypal Analysis. Pacifica
Graduate Institute.
Fadai, F. (2008). Carl Gustav Jung, founder of Analytical Psychology. Tehran: Dangeh. (In Persian).
Fordham, F. (2009). An Introduction to Jung's Psychology. Translated by Masoud Mirbah, Tehran:
Jami. (In Persian).
Hasankholipour, T. Amiri, M. Shibani, N. (2012). Identify the brands selected through archetypes
and explain how consumers perceive them. Modern Marketing Research, 1 (2), 4, 21-1(In
Persiaan).
Iranzadeh, S. Ranjbar, A. Pursadegh, N. (2012). Investigating the effect of marketing mix on brand
equity. Modern Marketing Research, Volume 2, Issue 3, 6 (6), 172-155. (In Persian).
Jasso, L. R. (2013). The use of archetypes in advertising: How brands can remain relevant in a
rapidly changing advertising industry through the concept of archetypes. The University of Texas at
Austin: Texas.
Kamlot, D., & de Queiroz Calmon, P. (2017). Archetypes in the management of a brand: usability for
the leading brand of the Brazilian beer market. Intercom, 40(1), 97-120.
Mark, M., & Pearson, C. S. (2001). THE HERO and THE OUTLAW: Building Extraordinary Brands
Through the Power of Archetypes. United States of America: McGraw-Hill.
Mark, M., & Pearson, C. S. (2012). O Herói e o Fora da Lei: como construir marcas extraordinárias
usando o poder dos arquétipos. São Paulo: Editora Cultrix.
Mohammadi Baytambar, Chiman. (2017). Ancient Analysis of Sebaceous Disorders Based on yung's
Psychoanalytic Theory. Master Thesis in Arabic Language and Literature, University of Kurdistan.
(In Persian).
Namamian, F. Mir, A. Nezami, A. (2017). Qualitative research (methodology in international
marketing). Publications: Student. (In Persian).
Poon, Stephen, T.F. (2016). Designing the Brand Archetype: Examining the Role of Jungian
Collective Unconscious In The Creative Customisation Of Brands. The International Journal of
Social Sciences and Humanities Invention, 3(6), 2349-2031.
Qodsi, P. Rasuli, M. Elahi, A. (2017). Ancient application of patterns to determine the brand
personality of the Iranian Professional Football League. First International Conference on Modern
Research in Sport Science and Physical Education. (In Persian).
Roberts, C. (2010). Exploring Brand Personality Through Archetypes. Dessertation for Master of Arts
in Professional Communication. the faculty of the Department of Communication. East Tennessee
State Unive
articles/branding-101-12-brand archetypes.
Sciarrino, J., & Roberts, P. (2018). Rethinking hero archetypal branding: Investigating the effects
of authenticity and flawed archetypes on brand attachment and self-congruence. Journal of Brand
Strategy, 7(3), 283-295.
Taheri, S. (2017). The semiotics of archangels in ancient Iranian art and neighboring lands. Tehran:
passionate. (In Persian).
Talebnezhad, A. Ranjbarian, B. Bidram, H. Samavatian, H. (2017). Geometric Shape Pattern
Interactions: Lessons for Marketing Managers. Business Management, Volume 9, Issue 4, Winter,
806-787. (In Persian).
Venaik, S., & Midgley, D. F. (2019). Archetypes of marketing mix standardization-adaptation in MNC
subsidiaries: Fit and equifinality as complementary explanations of performance. European Journal
of Marketing, 53(2), 366-399.
Yang, M., & Evans, S. (2019). Product-service system business model archetypes and sustainability.
Journal of Cleaner Production, 220, 1156-1166.
Zaltman, G. (1997). Rethinking market research: Putting people back in. Journal of marketing Research,
424-437.