• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مدیریت برند
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 4 (1396)
دوره دوره 3 (1395)
دوره دوره 2 (1394)
دوره دوره 1 (1393)
شماره شماره 2
شماره شماره 1
رفیعی طباطبایی, وحیده, نجمی, منوچهر. (1393). توسعه روشی مبتنی بر مدل کلر جهت سنجش وجهه‌ برند: مطالعه صنعت لوازم خانگی کوچک. مدیریت برند, 1(1), 45-74. doi: 10.22051/bmr.2014.1217
وحیده رفیعی طباطبایی; منوچهر نجمی. "توسعه روشی مبتنی بر مدل کلر جهت سنجش وجهه‌ برند: مطالعه صنعت لوازم خانگی کوچک". مدیریت برند, 1, 1, 1393, 45-74. doi: 10.22051/bmr.2014.1217
رفیعی طباطبایی, وحیده, نجمی, منوچهر. (1393). 'توسعه روشی مبتنی بر مدل کلر جهت سنجش وجهه‌ برند: مطالعه صنعت لوازم خانگی کوچک', مدیریت برند, 1(1), pp. 45-74. doi: 10.22051/bmr.2014.1217
رفیعی طباطبایی, وحیده, نجمی, منوچهر. توسعه روشی مبتنی بر مدل کلر جهت سنجش وجهه‌ برند: مطالعه صنعت لوازم خانگی کوچک. مدیریت برند, 1393; 1(1): 45-74. doi: 10.22051/bmr.2014.1217

توسعه روشی مبتنی بر مدل کلر جهت سنجش وجهه‌ برند: مطالعه صنعت لوازم خانگی کوچک

مقاله 2، دوره 1، شماره 1، بهار 1393، صفحه 45-74  XML اصل مقاله (631 K)
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/bmr.2014.1217
نویسندگان
وحیده رفیعی طباطبایی* 1؛ منوچهر نجمی2
1کارشناس ارشد MBA، دانشگاه صنعتی شریف
2دانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه صنعتی شریف.
چکیده
  چکیده   نوع برداشت مصرف‌کنندگان از برندها، عامل کلیدی در برقراری ارتباط بلند‌مدت بین تولید‌کننده و مشتری است. بنگاه‌ها باید بدانند وجهه برند آن‌ها در میان برند‌های رقیب از دیدگاه مشتریان چگونه است تا بتوانند آن را به تصویر مورد نظر مشتری نزدیک کنند. وجهه برند نقش مهمی را در ایجاد ارزش ویژه برند ایفا می­کند.از آن‌جایی که وجهه برند دارای ابعاد مختلف و پیچیده‌ای است و مشتریان نمی‌توانند نظرات و احساسات خود راجع به یک برند و به تبع آن انگیزه خود برای خرید را به وضوح بیان کنند، لذا باید روش مناسبی برای سنجش وجهه برند در اختیار بنگاه باشد.   علی­رغم اهمیت وجهه برند برای بنگاه­ها، محققان بازار، یک روش منسجم را برای سنجش آن به‌ کار نبرده‌اند. در این تحقیق با استفاده از مدل مفهومی کلر [1] (1993)، مفهوم وجهه برند به روشنی مشخص شده، روشی منسجم و جامع جهت شناسایی و سنجش ابعاد تشکیل­دهنده آن ارائه می‌شود و برای تعیین اعتبار این روش، چهار برند مختلف در سه گروه ­محصول [2] از صنعت لوازم خانگی کوچک، در میان پرسنل خانم بیمارستان پارسیان آزموده می‌شود که طبق نتایج به دست آمده از تحقیق، اعتبار این روش تأیید می‌شود.     [1] Keller   [2] Product Categories
کلیدواژه‌ها
وجهه‌ برند؛ سنجش؛ ارزش ویژه‌ برند؛ تداعی برند
عنوان مقاله [English]
Measure Brand Image: Developing a Method Based on Keller's Model for Evaluation of Brand Image (A Study on the Small Home-Appliances Industry)
نویسندگان [English]
Vahideh Rafiei Tabatabaei1؛ Manoochehr Najmi2
1Master of Science (MBA), Sharif University of Technology
2Associate Professor, Faculty of Management and Economics, Sharif University of Technology.
کلیدواژه‌ها [English]
Brand image, Measuring, Brand Equity, Brand association
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 2,575
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,498
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Journal Management System. Designed by sinaweb.